In Happyles ontwikkkelen jongeren veerkracht en positief denken. Daardoor voelen zij zich energieker en vrolijker

De cursus heeft een doorlooptijd van 4 tot 6 weken.

1

Bijeenkomst in de klas

We beginnen en eindigen de training met een bijeenkomst in de klas. De training is het liefst tijdens de mentorles. De mentor of leerkracht is er altijd bij.
2

E-learning modules

De leerlingen volgen 2 weken lang e-learing modules. Met positief psychologische oefeningen, filmpjes en vragen. Ook vullen ze een vragenlijst in om hun persoonlijkheid in kaart te brengen. Deze modules volgen ze op school in een computerlokaal, onder begeleiding van een trainer.
3

Gesprek over de uitkomst

De training wordt afgesloten met een bijeenkomst in de klas. Alle leerlingen krijgen een individueel gesprek waarbij de uitkomst van de happyles-test wordt besproken.

Max heeft weer zin in sport en school

Joanne, moeder van Max
"Max heeft, net als één op elke vijf jongeren, elk jaar minstens één keer last van een depressieve bui. Hij heeft dan nergens zin in, is vaak chagrijnig, kan zich slecht concentreren, eet weinig en slaapt veel. Ik merk na de training dat hij weer meer ging doen. Vaker naar de voetbaltraining bijvoorbeeld. Of zijn vrienden opzoeken."
20%
Van de jongeren heeft jaarlijks last van depressieve buien.
foto van

Goed om te weten

Speciaal voor leerlingen in VMBO en MBO

Happyles is speciaal ontwikkeld voor leerlingen in het VMBO en MBO. De training sluit dan ook 100% aan bij hun leefwereld, problemen en vragen.

Integrale aanpak

In Happyles werken docent, mentor, zorgcoördinator en onze trainer samen. Zo ontstaat een integrale aanpak rond de psychische gezondheid van de leerling. Daardoor kan een positief resultaat worden geboekt.

Blended learning

Groepsbijeenkomsten, individuele gesprekken én online learning maken het mogelijk om de training te volgen wanneer en waar leerlingen willen. Maar ook zorgt het ervoor dat ze de tijd en mogelijkheid hebben om alles wat ze in de groepsbijeenkomsten leren nog eens op te zoeken, vragen te stellen of zelf te oefenen tijdens de les.

foto van

Jana Sangen

Studentenpsycholoog
foto van

Judith Oosterwijk

GGZ preventie expert
foto van

Tania van der Waal

Social worker GGZ
foto van

Joyce den Ouden

Gezinspedagoog
foto van

Domenique Notenboom

Gezinspedagoog